اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فارس من| تویسرکان کمبود پزشک متخصص ندارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با تاکید بر تامین نیاز پزشکان متخصص در این شهرستان گفت: تویسرکان از لحاظ پزشک عمومی کمبود داشته و از نظر پزشک متخصص کمبودی وجود ندارد.

فارس من| تویسرکان کمبود پزشک متخصص ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سوژه «چرا بیمارستان‌های شهرستان تویسرکان پزشک متخصص ندارند؟» مطالبه مردمی ثبت شده در «فارس من» است که پیگیر آن شدیم.

ابراهیم طواف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با تاکید بر اینکه تویسرکان در خصوص تامین پزشک یکی از بهترین شهرستان‌هاست اظهار کرد: تویسرکان نه تنها کمبود پزشک متخصص ندارد بلکه در بسیاری از موارد اضافه بر آن جمعیتی که باید به ما تعلق بگیرد، پزشک متخصص در شهرستان داریم.

وی با اشاره به فعالیت ۲۳ پزشک متخصص در دو بیمارستان حضرت ولیعصر(ع) و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی تویسرکان گفت: سه پزشک متخصص داخلی، دو پزشک متخصص اطفال، دو پزشک متخصص ارتوپد، دو پزشک متخصص زنان و زایمان، یک پزشک متخصص و جراح چشم، یک پزشک متخصص مغز و اعصاب، دو پزشک متخصص بیهوشی، یک پزشک متخصص اورولوژی، دو پزشک متخصص رادیولوژی، دو پزشک جراح، یک پزشک متخصص قلب و عروق و چهار پزشک متخصص طب اورژانس به مردم شهرستان خدمات ارائه می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته همزمان دو پزشک ارتوپد در بیمارستان تویسرکان حضور نداشتند خاطرنشان کرد: از سال گذشته با همکاری نماینده مردم تویسرکان در مجلس پزشک دوم ارتوپد به بیمارستان این شهرستان اضافه شد.

وی گفت: پزشک ارتوپد آقای سرشار و همسرش خانم آل‌محمد، پزشک زنان هر دو به خواسته خود با اتمام طرحشان شهرستان را ترک کردند بلافاصله دکتر حسنی به عنوان پزشک ارتوپد و ورمقانی و خاقانی به عنوان پزشک زنان و زایمان جایگزین شدند.

طواف‌زاده با اشاره به اینکه آقای شعبانی‌پور پزشک اورولوژی تا دو ماه پیش در شهرستان حضور داشت گفت: وی از پزشکان بسیار خوب شهرستان بود که پس از پذیرفته شدن در آزمون مراحل استخدامش هم انجام شده بود اما متاسفانه به سبب مرگ والدین همسرش بر اثر ابتلا به کرونا احتمالا در شهرستان نماند.

وی درباره چرایی نبود جراح مغز و اعصاب در شهرستان  عنوان کرد: پزشک متخصص جراح مغز و اعصاب با توجه به نسبت جمعیت به شهرستان تعلق نمی‌گیرد؛ ضمن اینکه تویسرکان در مسیری نیست که تصادفات زیادی داشته باشد و تقریبا در ماه یک بیمار در شهرستان به جراحی مغز و اعصاب نیاز پیدا می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان، فعالیت متخصصان اورژانس را نقطه قوتی برای بیمارستان‌های این‌ شهرستان دانست و تاکید کرد: همه اورژانس‌ها تنها با پزشک عمومی اداره می‌شوند در حالی که اورژانس بیمارستان‌های تویسرکان علاوه بر پزشک عمومی، چهار متخصص طب اورژانس هم در بیمارستان خدمات دارند.

وی با اشاره به فعالیت مطب پزشکان متخصص در بخش‌های چشم‌پزشکی، مغز و اعصاب، جراحی، متخصص زنان و زایمان، رادیولوژی، ارتوپد و قلب و عروق تاکید کرد: پزشکان با هدف خدمات‌رسانی بهتر به مردم حتی در زمان خارج از ساعات اداری یعنی عصر و شب هم مجوز فعالیت در مطب را دارند.

طواف‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر تویسرکان تنها به یک پزشک متخصص پوست نیاز دارد خاطرنشان کرد: سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی یک پزشک متخصص پوست به تویسرکان معرفی کرد؛ اما به دلیل ابتلای وی به کرونا نتوانستیم از خدماتش استفاده کنیم بر همین اساس پیگیری این مهم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به انجام سونوگرافی در بیمارستان و در مطب پزشکان متخصص این حوزه، تصریح کرد: هر چند شهرستان از لحاظ پزشک متخصص کمبودی ندارد؛ اما این کمبود از نظر پزشک عمومی وجود دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در رابطه با جابجایی و جایگزینی پزشکان از این سیستم تاکید کرد: سال‌های متمادی نه تنها در تویسرکان؛ بلکه در همه شهرستان‌های کوچک پزشکان طرحی را معاونت درمان برای یک مدت زمان مشخص و به منظور گذراندن طرحشان به بیمارستان معرفی می‌کند.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه جابجایی و جایگزینی پزشکان همیشه بوده است گفت: مسلما چون این پزشکان بومی منطقه تویسرکان نیستند، اکثرا بعد از اتمام طرحشان علاقمند به کار در شهر خود هستند که در این صورت پزشک جایگزین معرفی می‌شود.

انتهای پیام/89010/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول